VPS Server Pada Harga Rendah

Sponsored

468x60 HNTHold HEC Helium Cloud Mining

Saturday, December 19, 2020

Haramkan VAPE Kata Majis Kawalan Tembakau Malaysia (MCTC)

Benda ni gua memang setuju... Rokok ka Vape ka... apa sahaja yang memudaratkan diri memang gua mintak kerajaan Malaysia haramkan ... Sebab dalam Islam, kita diharamkan memudaratkan diri sendiri mahupun orang lain...


“Dan janganlah kamu sengaja mencampakkan diri kamu ke dalam bahaya kebinasaan”. (Surah al-Baqarah : 195)


Mereka bertanya kepadamu (Muhammad), “Apakah yang dihalalkanbagi mereka?” Katakanlah, “Yang dihalalkan bagi kamu adalah yang baik-baik.” (Surah al-Maidah : 4)


Dan dia (Muhammad) yang menghalalkan segala yang baik bagi mereka dan mengharamkan segala yang buruk bagi mereka. (Surah al-A’raaf : 157)


“Tidak boleh mudharatkan (diri sendiri) dan memberi kemudharatan (kepada orang lain)”. (Hadith riwayat Ahmad, Malik, Ibn Majah dan al-Daraqutni)

Jadi bila MCTC mencadangkan agar Kerajaan Malaysia mengharamkan VAPE ... ini memang confirm gua akan sokong... Gua akan tetap sokong... sebab isu ni dah nyata dalam Al Quran dan Hadith... Takkan la korang yang nak bekap sangat Rokok dan Vape nih tak percaya akat Al Quran dan Hadith kot??

Takkan la taknak ikut Islam dan Sunnah Nabi.... 

Benda simple je... Takkan la tabley ikut... kata sayang kat Nabi... kata beriman dengan Al Quran .... siap bising dan marah kalu orang kata diri munafiq bagai... Hahaha... tapi ayat Al Qurand dan Hadith Nabi takmo nak ikut.... Adoilah..

Baca fatwa Mufti lar..





No comments:

Post a Comment

Popular Posts

Freemarket.com Marketplace
468x60 HNTHold HEC Cloud Mining Animated Banner

YouTube Playlist KakiBelasah