VPS Server Pada Harga Rendah

Sponsored

468x60 HNTHold HEC Helium Cloud Mining

Thursday, June 15, 2023

Benda Simple Jer Dikatakan Sangat Rumit

Hahahaha.... Apa la korang nak harapkan dengan Anwar Ibrahim nih..... Adoilah.... penyelesaiannya simple jer... dah lama dah gua bagitau... kalo korang baca gua punya penulisan... gua dah bagitau lama dah cara nak tackle isu nih...

Pernah dulu gua tulis berkenaan perkara ini. Cara untuk kawal subsidi bahan bakar petrol RON95 dan diesel.

Tapi takper la gua tulis kembali.

Sebenarnya nak kawal subsidi bahan bakar nih mudah jer… Khusus untuk semua warganegara tanpa mengira status ekonominya.

Semua warganegara yang berumur 15 tahun keatas akan ader satu fungsi dalam MyKad dier untuk pembelian minyak (petrol RON95 atau Diesel)

Senua disetkan boleh beli minyak pada maksima RM500 setiap bulan.

Jika pembelian lebih dari itu mereka akan dikenakan harga pasaran. Makna kata kalu ko pakai kereta CC besar… memang ko akan kena bayaran sepatutnya ikut harga pasaran la.

Semua Pam Minyak akan dipasang pekakasan khas untuk detect MyKad nih… tak mahal pon kosnya… tak sampai pun RM350 untuk setiap pam… Semua stesen minyak diwajibkan pasang benda nih.. Gua boleh supply peralatan nih… janji bayar la..

PAM takkan kuar minyak kalu MyKad tak authenticate… Warga Asing kena pakai RON97 dan RON100 jer.. atau diesel harga pasaran.

Gua tau lu orang kata akan ader orang abuse… jual penggunaan MyKad dier kepada orang lain terutama kepada warga asing…

Korang silap…

Sistem ini akan tallykan pengguaan MyKad itu dengan banyak sistem lain… semakan ke LHDN, JPJ dan agensi lain…

Kerajaan boleh tau pemilik MyKad ini ader kenderaan apa?

Basikal? tapi guna minyak sampai RM500 sebulan??? Gila ka apa…

Kerajaan juga boleh melihat sama ada pemilik MyKad itu adalah asnaf zakat… Takkan la boleh pakai minyak sampai RM500 sebulan.. pakai buat apa banyak tue..

Siapa yang abuse boleh dikenakan hukuman dan denda dibawah Akta Kawalan Bekalan 1961. Malah boleh disenarai hitam dan disekat dibawah LHDN atau apa-apa hukuman yang berat (macam kena penjara 5 tahun kan apa ka) atau boleh dibuang kerakyatan..

Baru la orang takut nak abuse…

Benda macam nih gua dah sarankan lama… Takkan benda simple macam nih tabley nak laksanakan??

Lemau sangat la Kerajaan Malaysia kalu tak mampu nak laksanakan semua ini… MyKad yang kita ada tue ader banyak fungsinya… Boleb diaktifkan dengan kos yang minima…

Hendak seribu daya, tak hendak seribu dalih.

Zaman PM6, PM7, PM8 dan PM9 lagi gua dah utarakan benda nih.. no action… Harap PM10 bukak mata sikit… tapi nampaknya .... macam itu la jugak... WalaNON dan Bangsa Slurpp mesti akan bekap apa sajer Anwar Ibrahim nih kata.... hahahaha... sejibik perangai macam Walaun, Macai, Mahacai dan Walatok... hahahahaha

Benda Simple Jer Pun Sebenarnya





No comments:

Post a Comment

Popular Posts

Freemarket.com Marketplace
468x60 HNTHold HEC Cloud Mining Animated Banner

YouTube Playlist KakiBelasah