VPS Server Pada Harga Rendah

Sponsored

468x60 HNTHold HEC Helium Cloud Mining

Friday, June 16, 2023

Pelatih Amali (Intern) Jadi Mangsa Majikan

Inilah masalahnya di Malaysia...

Benda nih dah lama... ader banyak majikan yang mengambil kesempatan dengan Pelatih Amali (Intern) nih... bukan saja dibuli kerja lebih masa... tapi elaun pun tak ada...

Tapi bukan semua Majikan buat perangai nih... ader juga Majikan yang okay... bagi elaun Intern setara dengan gaji minima yang ditetapkan oleh Kerajaan...

Masa gua dulu jadi Intern... awal 90'an.... gua dapat elaun RM750 sebulan.... penginapan dan makan minum diberikan...  majikan bagi gua scrambler Yamaha... dan duit minyak bulanan...

Maybe rejeki kot... sebab gua menjalani latihan industri dengan syarikat besar dari Taiwan... huhuhu

Apa pun gua sokong inisiatif adik nih....

Intern Bukan Buruh Percuma


No comments:

Post a Comment

Popular Posts

Freemarket.com Marketplace
468x60 HNTHold HEC Cloud Mining Animated Banner

YouTube Playlist KakiBelasah