VPS Server Pada Harga Rendah

Sponsored

468x60 HNTHold HEC Helium Cloud Mining

Sunday, April 5, 2015

Kotak Hitam Akan Dihantar Kemana?

Dulu MH370 tidak dijumpai langsung kotak hitamnya. MH17 pula setelah dibeli kotak hitamnya dari tangan puak pemisah sampai ke hari ini pun kita tidak tahu apa isi kandungan dan maklumat dari dalam kotak hitam tersebut. Kotak hitam pesawat Air Asia pun sampai ke hari ini kita tidak ketahui ceritanya.

Sekarang ini kotak hitam helikopter yang meragut 6 nyawa pula ditemui dan mungkin kita tidak akan tahu apa isi kandungannya. Persoalan yang mahu ditanya, kotak hitam ini akan dihantar kemana? Britain? US? Belanda? atau Peranchis?



KUALA LUMPUR - Menteri Pengangkutan, Datuk Seri Liow Tiong Lai mengesahkan perakam suara kokpit helikopter Daulphin 9M-IGB yang terhempas semalam sudah ditemui.

Katanya, penemuan tersebut amat penting bagi membolehkan siasatan dijalankan dan seterusnya mengenalpasti punca nahas.

"Bahagian Siasatan Kemalangan Udara telah pun menjalankan siasatan awal kemalangan pada pagi ini dan menjumpai bangkai pesawat serta perakam suara kokpit. Daripada serpihan bangkai kita akan tentukan punca nahas.

"Buat masa ini kita masih belum dapat sebarang laporan awal. Tetapi kita akan buat siasatan sedalam-dalamnya dan keluarkan laporan secepat mungkin," katanya ketika ditemui selepas menziarahi keluarga Allahyarham Tan Sri Dr Jamaluddin Jarjis yang terkorban dalam nahas tersebut, hari ini.

Dalam pada itu, ketika ditanya mengenai kesahihan helikopter tersebut meletup di udara sebelum terhempas, beliau berkata, perkara itu masih belum dapat dipastikan.

No comments:

Post a Comment

Popular Posts

Freemarket.com Marketplace
468x60 HNTHold HEC Cloud Mining Animated Banner

YouTube Playlist KakiBelasah