Sponsored

VPS Server Pada Harga Rendah

Tuesday, October 4, 2016

Ezam Mohd Nor Itu Kera?

KahKahKah.

Memang kena dah sebakul. Ezam Mohd Nor dilabelkan kera oleh Veteran UMNO.

KahKahKah.

Kera kerjanya melompat dari satu dahan kepada dahan yang lain. Janji kat dahan itu ada makanan. Ada buah-buahan yang masak ranum. Janji mudah dapat makan.

KahKahKah.

Memang kena sangat lah Ezam Mohd Nor dilabelkan sebagai kera. Sebijik sebuntat.

KahKahKah.

Ini bukan spesis kera biasa ni. Ini bukan spesis lotong. Ini cuma spesis Beruk Punggung Merah.

KahKahKah,

Thursday, September 29, 2016

Geng Lebai Pun Kaki Kencing?

KahKahKah.

Geng Lebai kalau nak menipu memang lawak. Sebab fakta kelaut selalunya. Nak buat macam mana. Harap imej Lebai sahaja lebih tapi lembab akal.

KahKahKah.

Ali (bukan nama sebenar) berusia 29 tahun. Dapat lot tanah untuk usahakan Durian Kunyit. Banyak pulak tu. Tapi mengaku katanya dah lama dalam bidang balak dan perhutanan ni. Katanya 12 tahun dah terlibat dalam bidang ni.

KahKahKah.

29 tahun umur tapi dah 12 tahun terlibat dalam bisnes balak dan hutan. Ada 44 syarikat yang dapat macam-macam peluang bisnes di Kelantan. 29 tahun umur tu.

KahKahKah.

Maknanya masa dia umur 17 tahun dah ada syarikat berkaitan balak dan perhutanan ni. Hebat Geng Lebai ni. Kita tau lah dia mungkin tak ada ambil SPM. Mungkin dia masuk sekolah pondok. Zuhud betullah dia.

KahKahKah.

17 tahun tu.

Ali: Bukan 18, tapi 9 kelulusan saja

Sementara itu, menjawab dakwaan Husam, Ali dalam tulisan di Facebooknya pula memberitahu, dakwaan syarikatnya mendapat 18 kelulusan projek adalah tidak benar, bohong dan berniat jahat.

Menurut Ali, 29, beliau yang telah terlibat dalam bidang pembalakan selama 12 tahun hanya pernah mendapat sembilan kelulusan sahaja termasuk semasa zaman bekas menteri besar Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat.

Ali turut menjelaskan 44 buah syarikatnya menjalankan perniagaan dalam pelbagai bidang dan bukan semuanya berkaitan pembalakan.

"Apa yang saya boleh katakan, ini adalah jalan saya dalam mencari rezeki."

SUMBER

Tuesday, August 30, 2016

Tak Boleh Merasuah Allah Taala

KahKahKah.

Banyak mana pun ada duit, banyak mana pun harta kekayaan, banyak mana pun kuasa, pastinya tidak mampu untuk melakukan sesuatu. Tak boleh merasuah Allah Taala. Nak merasuah Malaikat pun jauh ponggong dari penerajang.

KahKahKah.

Itu lagi kalau tak sedar tak tau lah nak cakap. Stop lah maksiat. Stop lah lagho. InsyaAllah akan barakah negeri. InsyaAllah akan turun hujan rahmat berganda-ganda. Insaflah.

KahKahKah.

Tapi kalau masih bongkak dan perasan bagus, elok sangat lah terbongkang semua sekali. Nak buat solat Istisqa' pun tak tergerak hati, macam mana boleh sembang konon ingat pada Yang Maha Berkuasa.

KahKahKah.

Engkau tu cuma hamba sahaja. Taik dan kentut pun sama busuk macam kami juga. Tak payahlah nak rasa hebat sangat.

KahKahKah

Wednesday, August 24, 2016

Lebai Poket

KahKahKah.

Lebai Poket. Memang bebal lah lebai poket ni. Mana tidak bebal, yang berlemuih dengan najis pun dilihat lebih bagus dari rakan sahabat. Sebab itulah Projek RM90j lepas selamat disenyapkan duduk dalam lilitan serban lebai.

KahKahKah.

Ada Lebai bekas pensyarah yang pergi sana sini sembang yang katanya cerita RM90j itu hanyalah palsu. Sana sini dia pergi. Berbuih mulut dia nak beritahu pada semua orang. Sana sini. Ternganga orang kampung orang felda dan orang felcra.

KahKahKah.

Tapi lebai yang didakwa terpalit najis RM90j tu tak ada seorang pun berani yang keluarkan kenyataan. Semua senyap membisu. Semua seperti tiada telur. Semua menikus. Harap orang lain yang nak mencuci semuanya. Lebai RM90j senyap sunyi.

KahKahKah.

Itulah taraf lebai yang walaun puja dan puji. Lebai poket dan lebai dompet.

KahKahKah.

Kalau boleh syurga dan neraka pun Lebai jenis ini akan jual. Janji sen masyuk.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...