VPS Server Pada Harga Rendah

Sponsored

468x60 HNTHold HEC Helium Cloud Mining

Sunday, March 10, 2013

Jururawat Disekolah Wajib Cun

Hurm. Saya amat setuju. Suka sekali. Tolong hantar jururawat yang cun ke sekolah. Anak murid suka. Guru lagilah suka. Jangan hantar jururawat yang sama spesis macam Timbalan Menteri Kesihatan (Rosnah Shirlin). Saya tidak mahu yang gemuk gedempol. Saya mahu yang slim dan cun. Jongang pun tidak apa janji bukan gemuk gedempol macam Rosmah Mansor. Tapi kalau dapat yang cun dan cute macam Lisa Surihani lagilah bagus. Harap dapat diterima cadangan ini. Terima kasih.

Boleh Hantar Yang Macam Ini?
Kementerian Kesihatan bercadang menempatkan seorang jururawat di setiap sekolah untuk meningkatkan kesedaran penjagaan kesihatan dalam kalangan pelajar.

Menterinya, Datuk Seri Liow Tiong Lai berkata, buat masa ini, pihaknya masih membincangkan perkara itu dengan Kementerian Pelajaran. Katanya, pada peringkat permulaan, kemungkinan program itu akan dimulakan di sekolah rendah sebelum diteruskan ke sekolah menengah.

“Cadangan ini boleh membantu memberi pendidikan kepada pelajar berhubung penjagaan kesihatan merangkumi kebersihan diri dan pemakanan sihat.

“Sebelum ini, jururawat hanya datang ke sekolah untuk mengajar pelajar cara gosok gigi dan sebagainya. Namun selepas ini, mereka boleh terus merujuk kepada jururawat ditempatkan di sekolah masing-masing sekiranya berdepan masalah kesihatan,” katanya.

Beliau berkata demikian selepas merasmikan Program Dapat Ajar Semua Subjek A (Dasar) Dalam Peperiksaan Awam bagi kawasan Parlimen Bentong di Sekolah Menengah Kebangsaan Seri Bentong. Tiong Lai yang juga Ahli Parlimen Bentong berkata, kementeriannya juga bercadang memperkenalkan subjek berkaitan kesihatan untuk meningkatkan kesedaran pelajar termasuk menangani tekanan dalam pelajaran.

Katanya, kini tekanan dalam kalangan pelajar sangat serius dan beliau berharap subjek tersebut dapat membantu mereka berdepan serta menangani segala tekanan dengan bijak.

“Pelajar perlu dibantu menangani tekanan, manakala guru pula perlu didedahkan dengan kemahiran yang betul untuk membimbing mereka.

“Antara punca tekanan dalam kalangan pelajar disebabkan harapan tinggi ibu bapa dan guru yang mahukan pelajar mendapat keputusan cemerlang dalam setiap subjek, walaupun sedar ia kadangkala di luar kemampuan pelajar,” katanya.

Tiong Lai berkata, ibu bapa sepatutnya menanamkan minat belajar dengan cara betul, manakala guru pula perlu sentiasa kreatif dan inovatif ketika mengajar, bukannya terlalu menekan pelajar.

"Kebolehan guru mengajar secara kreatif juga penting supaya sesi pembelajaran berjalan lancar dan tidak menekan pelajar," katanya.

No comments:

Post a Comment

Popular Posts

Freemarket.com Marketplace
468x60 HNTHold HEC Cloud Mining Animated Banner

YouTube Playlist KakiBelasah