VPS Server Pada Harga Rendah

Sponsored

468x60 HNTHold HEC Helium Cloud Mining

Saturday, September 6, 2014

Ini Ahli PAS Cawangan Mana?

Kah Kah Kah.

Ahli PAS pun guna songkok tinggi kah di Penang? Pelik bin ajaib. Lagi pelik bila ada ahli PAS yang berfikiran agama suku politik suku. Tambah lagi bila ada ahli PAS yang tidak tahu apakah kegunaan Khutbah Jumaat. Nampak sangat jahilnya. Mungkin dia tidak dapat tarbiah dari Tuan Guru Hadi Awang?

Kah Kah Kah.


GEORGETOWN - Seorang ahli Pas Kawasan Tanjong membuat laporan polis berhubung tindakan seorang khatib yang menyampaikan khutbah yang mengutuk tindakan polis serta kerajaan terhadap Pasukan Peronda Sukarela (PPS) di Ibu Pejabat Polis Daerah Timur Laut, semalam.

Ariff Ibrahim, 42, mendakwa perbuatan khatib terbabit yang mengutuk tindakan yang dikenakan kepada PPS sepatutnya tidak berlaku.

“Ianya seolah-olah menghasut jemaah yang datang mendengar khutbah supaya membenci polis serta kerajaan, sedangkan umumnya kita mengetahui bahawa PPS adalah sebuah pertubuhan yang tidak sah.

“Sepatutnya khatib terbabit tidak perlu bercakap mengenai soal politik dalam khutbahnya kerana khutbah sepatutnya diisi dengan pengisian yang lebih bermanfaat dan bukannya berkaitan dengan soal politik,” katanya.

Menurutnya kejadian tersebut berlaku sebuah masjid di pusat bandar.

“Selepas selesai menunaikan solat Jumaat, ramai jemaah merungut dan melahirkan rasa tidak puas hati dengan tindakan khatib tersebut.

“Kita perlu ingat, masjid adalah tempat untuk beribadat dan bukannya untuk berpolitik dan menghasut orang yang datang untuk beribadat,” katanya.

Beliau berharap agar perkara ini disiasat dengan selanjutnya polis.

No comments:

Post a Comment

Popular Posts

Freemarket.com Marketplace
468x60 HNTHold HEC Cloud Mining Animated Banner

YouTube Playlist KakiBelasah