VPS Server Pada Harga Rendah

Sponsored

468x60 HNTHold HEC Helium Cloud Mining

Friday, February 7, 2014

PRK KAJANG: PAS Sabotaj Peluang Kemenangan PKR

Wakaka. Saya lihat kini jelas PAS sedang melakukan sabotaj peluang kemenangan PKR pada PRK Kajang yang akan diadakan tidak berapa lama lagi. Kenyataan demi kenyataan sama ada secara lisan mahupun bertulis menunjukkan PAS sebenarnya sedang membuat sabotaj.

Walau apa pun permasalahan di Selangor, ini tidak bermaksud PAS boleh sewenang-wenangnya mengeluarkan kenyataan yang pastinya akan menyebabkan peluang PKR memenangi PRK Kajang terlepas. Apa yang PAS sedang buat adalah seperti "tidak dapat tangan, telinga dipulas". Apa yang berlaku sekarang ini di pra-PRK Kajang adalah seperti apa yang berlaku di Kota Damansara tetapi dengan skala yang lebih besar.

Pening kepala dengan buruk perangai PAS ni. Patutlah PAS kalah di Terengganu, Perak dan Kedah dan tak lama lagi di Kelantan. Terbaiklah.


SHAH ALAM – Pas tetap konsisten dengan keputusannya menolak calon PKR di Dun Kajang, Datuk Seri Anwar Ibrahim sebagai Menteri Besar Selangor yang baru.

Ahli Jawatankuasa Pas Pusat, Nasrudin Hassan berkata, isu pertukaran menteri besar Selangor adalah tidak berbangkit dan Pas merasakan tiada keperluan berbuat demikian.

“Keputusan itu ditetapkan dalam Mesyuarat Lajnah Politik Pas Pusat. Dalam erti kata lain, Pas tidak bersetuju menjadikan PRK Dun Kajang sebagai agenda menukar menteri besar Selangor.

“Itulah dua perkara besar yang telah diputuskan dan dikemukakan melalui kenyataan rasmi Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang. Berasaskan keputusan ini, jelas Pas mempunyai pendirian tersendiri secara jamaei dan tidak mudah diseret ke tengah dan ke tepi,” katanya dalam kenyataan, kelmarin.

Bagaimanapun, beliau berkata, Pas bersedia menghulurkan bantuan kepada PKR dalam PRK Kajang.

“Lajnah Politik Pas Pusat tidak membincangkan soal setuju atau tidak berhubung peletakan jawatan Adun Kajang kerana ia telah berlaku. Mahu tidak mahu, kerusi Dun Kajang telah berlaku kekosongan dan PRK akan diadakan.

“Kerusi itu milik PKR berdasarkan persefahaman sebelum ini, maka hak PKR untuk meletakkan calonnya. Manakala, fokus mesyuarat Lajnah Politik ialah menentukan sikap terhadap PRK Dun Kajang yang bakal diadakan kelak,” katanya.

No comments:

Post a Comment

Popular Posts

Freemarket.com Marketplace
468x60 HNTHold HEC Cloud Mining Animated Banner

YouTube Playlist KakiBelasah