VPS Server Pada Harga Rendah

Sponsored

468x60 HNTHold HEC Helium Cloud Mining

Sunday, February 9, 2014

Ingin Berhimpun Tapi Permit Berhimpun Bawah APA 2012 Tiada

Bodoh. Memang bodoh. Kalau ingin berhimpun kena ada permit dibawah APA 2012. Tapi bila dimintak borang permohonan permit berhimpun, dikatakan tiada borang. Apa bodoh sangatlah PDRM dan Kerajaan Malaysia ni. Kalau tiada permit boleh didakwa dibawah APA 2012.

Peguam boleh bawa perkara ini sebagai satu fakta pembelaan.


SHAH ALAM – Usaha Suara Guru-Masyarakat Malaysia (SGMM) dalam mendapatkan kebenaran untuk mengadakan perhimpunan aman di Putrajaya masih gagal apabila dimaklumkan borang permohonan tersebut tiada.

Menurut Ketua Gerak Kerjanya, Mohd Nor Izzat Mohd Johari, pihaknya merancang perhimpunan aman 22 Februari ini di Putrajaya.

"Kita telah ke Balai Polis Putrajaya di Persint 7 bagi memaklumkan untuk mengadakan piket atau perhimpunan aman.

"Tetapi anggota PDRM menjelaskan bahawa kami perlu mengisi borang. Apabila diminta borang berkenaan, kami diberitahu ianya tiada," katanya dalam satu kenyataan, hari ini.

Mengulas soal kenyataan Menteri Pendidikan II, Datuk Seri Idris Jusoh yang meminta guru-guru memberi masa untuk Kementerian Pendidikan menambah baik sistem Pentaksiran Berasaskan Sekolah (PBS) serta memaklumkan segala masalah supaya dapat dibawa berbincang.

"Kenyataan beliau yang menyatakan bahawa masalah ini boleh dibawa bincang itu saya sifatkan sebagai hipokrit kerana apa yang telah pun terjadi kepada saya apabila SGMM mengambil pendekatan yang dimaksudkan oleh beliau tetapi KPM telah menjalankan SOP ke atas saya sendiri selaku ketua gerak kerja SGMM.

"Jadi, saya jemput Datuk Seri Idris Jusoh untuk hadir bersama pada himpunan nanti kalau beliau rasa mahu berbincang," katanya.

Semalam, Idris juga berharap 1 April nanti semua pihak terlibat dapat melihat satu sistem yang lebih baik dalam pendidikan negara yang telah ditambah baik.

No comments:

Post a Comment

Popular Posts

Freemarket.com Marketplace
468x60 HNTHold HEC Cloud Mining Animated Banner

YouTube Playlist KakiBelasah