VPS Server Pada Harga Rendah

Sponsored

468x60 HNTHold HEC Helium Cloud Mining

Sunday, March 17, 2013

PDRM Bersedia Siasat Lokman Adam

Lokman Adam. Penasihat Kesultanan Sulu. Wakil Kerajaan Sulu di Malaysia. Penerima pingat datu dari Kesultanan Sulu. Bukan Lokman Adam seorang yang dapat. Boleh kata ramai pemimpin UMNO/BN yang dapat. Semua kena bayar ufti. Jadi mungkin ada kaitan dengan menyediakan dana untuk Kerajaan Sulu. Kira macam taja Kesultanan Sulu juga,

Pihak Polis Diraja Malaysia (PDRM) didesak supaya menyiasat semua warganegara Malaysia yang menerima pingat kebesaran daripada Kesultanan Sulu kerana dikhuatiri menyumbang kepada keganasan di Lahad Datu, Sabah.

Bekas Adun Teja, RK Muthu berkata, pihaknya dimaklumkan ramai individu termasuk pemimpin tertinggi parti politik turut ‘membeli’ pingat kebesaran itu. Beliau mendakwa, setiap pingat yang dibeli dianggarkan bernilai RM50,000 hingga ratusan ribu ringgit.

“Saya khuatir wang hasil pembelian pingat kebesaran Kesultanan Sulu ini digunakan puak pengganas untuk membeli senjata". “Jika benar perkara berkenaan, secara tidak langsung individu atau pemimpin yang membeli pingat kebesaran ini membantu pencerobohan di Lahad Datu,” katanya dalam satu sidang media di sini, semalam.

Hadir sama, Presiden Parti Keadilan India, P Jenapala; Naib Ketua Cabang PKR Tambun, S Thannimalai dan Pengerusi DAP Cawangan Tasek Mewah, M Lekchemanan.

Muthu berkata, penerima-penerima pingat kebesaran daripada Kesultanan Sulu harus tampil menyerahkan kembali pingat berkenaan sebagai tanda penentangan terhadap pencerobohan itu.

“Mereka seharusnya sedar tindakan mereka menerima dan memakai gelaran Datuk, Datuk Seri dan sebagainya yang dikeluarkan Kesultanan Sulu merupakan salah satu pengkhianatan kepada negara.

“Oleh itu, saya minta individu mahupun pemimpin yang sudah menerimanya tampil menyerahkan pingat kebesaran itu sebagai tanda mereka membantah tindakan keganasan militan Sulu itu,” katanya.

Tambahnya, isu yang dibangkitkan sangat serius dan pihak polis harus menyiasat perkara itu dengan segera dan dia sendiri akan membuat laporan polis berkenaan perkara itu.

“Kita beri tempoh seminggu kepada polis untuk menyiasat dan individu terbabit tampil mengemukakan bantahan. Jika tiada sebarang tindakan, kita tidak teragak-agak mendedahkan nama-nama penerima yang ada pada kami,” jelasnya.

No comments:

Post a Comment

Popular Posts

Freemarket.com Marketplace
468x60 HNTHold HEC Cloud Mining Animated Banner

YouTube Playlist KakiBelasah