VPS Server Pada Harga Rendah

Sponsored

468x60 HNTHold HEC Helium Cloud Mining

Saturday, March 9, 2013

Ingatkan Sudah Mati Si Shafie Apdal

Saya ingat dia ni dah mati, rupanya masih hidup lagi.

Menteri Kemajuan Luar Bandar dan Wilayah Datuk Seri Mohd Shafie Apdal mencadangkan supaya golongan muda di daerah Semporna menubuhkan sebuah koperasi yang boleh mewakili mereka dalam bidang keusahawanan.

Shafie yang juga Anggota Parlimen Semporna berkata penubuhan koperasi merupakan inisiatif yang berkesan agar golongan muda boleh dibimbing dan dibantu untuk pergi lebih jauh dalam pelbagai bidang keusahawanan dengan semangat kekitaan.

"Melalui koperasi, belia boleh bergabung tenaga dalam bidang keusahawanan apapun yang diceburi. Keuntungan daripada koperasi pula boleh dibahagi-bahagikan sesama mereka," katanya kepada pemberita selepas menghadiri majlis bersama pengundi muda dan belia di sini hari ini.

Beliau berkata koperasi juga boleh dijadikan langkah awal golongan muda untuk terlibat dalam bidang keusahawanan dan mana-mana anggota yang sudah berjaya dan mampu bolehlah membuka perniagaan dan syarikat sendiri.

Shafie berkata pelan tindakan akan dirangka untuk pembangunan belia dan beliawanis Semporna dalam pelbagai sektor ekonomi dengan mengambil kira keberadaan pelbagai sumber yang boleh diterokai di daerah itu.

Terdahulu dalam ucapannya, Shafie berkata kepimpinan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak amat menitikberatkan golongan belia dan memberi komitmen untuk membuka ruang serta peluang kepada belia Malaysia untuk bersama kerajaan membangunkan negara.

No comments:

Post a Comment

Popular Posts

Freemarket.com Marketplace
468x60 HNTHold HEC Cloud Mining Animated Banner

YouTube Playlist KakiBelasah