VPS Server Pada Harga Rendah

Sponsored

468x60 HNTHold HEC Helium Cloud Mining

Tuesday, March 7, 2023

Teknologi Blockchain Dalam Industri Halal

Halal blockchain adalah istilah yang digunakan untuk merujuk kepada penggunaan teknologi blockchain dalam industri halal. Halal merujuk kepada apa-apa yang dibenarkan menurut undang-undang Islam, manakala blockchain adalah teknologi lejar digital yang membolehkan rakaman transaksi yang selamat dan telus.

Industri halal merangkumi pelbagai sektor termasuk makanan, kosmetik, kewangan dan banyak lagi. Penggunaan teknologi blockchain dalam industri halal boleh membantu memastikan ketelusan dan akauntabiliti dalam pensijilan halal, pengurusan rantaian bekalan, dan bidang lain.

Sebagai contoh, teknologi blockchain boleh digunakan untuk mencipta lejar kalis gangguan bagi pensijilan halal untuk produk makanan, membolehkan pengguna mengesahkan ketulenan produk halal. Ia juga boleh digunakan untuk mengesan status halal bahan dan memastikan ia diperoleh daripada pembekal yang disahkan halal.

Secara keseluruhannya, penggunaan teknologi blockchain dalam industri halal berpotensi untuk meningkatkan kepercayaan, ketelusan dan kecekapan, yang kesemuanya merupakan faktor utama dalam pasaran halal.


=================
Buat konten video YouTube anda dengan mudah dalam masa 5 minit : https://bit.ly/3KEuTHL
Bisnes Online Guna Whatsapp? Mudahkan proses dengan : https://bit.ly/3Kp3RTD

No comments:

Post a Comment

Popular Posts

Freemarket.com Marketplace
468x60 HNTHold HEC Cloud Mining Animated Banner

YouTube Playlist KakiBelasah