VPS Server Pada Harga Rendah

Sponsored

468x60 HNTHold HEC Helium Cloud Mining

Sunday, March 5, 2023

Berapa Lama Masa Yang Diperlukan Oleh Tentera US Jika Berlaku Konflik Di Laut China Selatan

Ada rakan tanya tentang soalan nih... Pening juga gua nak menjawabnya... apa pun... ini pandangan gua.

Sukar untuk menyediakan garis masa khusus untuk tentera Amerika Syarikat (US). dikerahkan bagi menangani konflik yang berpotensi di Laut China Selatan (LCS), kerana ianya akan bergantung kepada pelbagai faktor seperti sifat dan skala konflik, keupayaan tentera yang terlibat dan objektif strategik US. dan sekutunya.

Walaupun begitu, Amerika Syarikat dilihat telah mengekalkan kehadiran tentera yang agak ketara di rantau Pasifik, termasuk beberapa kapal pengangkut pesawat, kapal selam dan aset lain yang boleh digunakan untuk bertindak balas terhadap krisis di Laut China Selatan. 

Tentera US. juga telah menjalankan latihan ketenteraan bersama secara tetap dengan sekutu dan rakan kongsi di rantau ini untuk meningkatkan kesalingoperasian dan kesediaan.

Walau bagaimanapun, sebarang tindak balas ketenteraan terhadap potensi konflik di Laut China Selatan perlu diselaraskan dengan teliti dengan negara lain di rantau ini, serta dengan organisasi antarabangsa seperti Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu. Penyelesaian aman terhadap pertikaian wilayah di Laut China Selatan adalah lebih baik daripada sebarang campur tangan tentera.

Akhirnya, tentera US akan bersedia untuk bertindak balas terhadap konflik di Laut China Selatan jika perlu, tetapi harapannya ialah usaha diplomatik dan kerjasama antara negara yang terlibat akan menghalang keadaan daripada meningkat kepada konfrontasi tentera.

Sebab itu adanya kerjasama antara US, UK dan Australia yang dikenali sebagai AUKUS telah dimeterai pada tahun lepas jika gua tak silap..

=================
Buat konten video YouTube anda dengan mudah dalam masa 5 minit : https://bit.ly/3KEuTHL
Bisnes Online Guna Whatsapp? Mudahkan proses dengan : https://bit.ly/3Kp3RTD



No comments:

Post a Comment

Popular Posts

Freemarket.com Marketplace
468x60 HNTHold HEC Cloud Mining Animated Banner

YouTube Playlist KakiBelasah