VPS Server Pada Harga Rendah

Sponsored

468x60 HNTHold HEC Helium Cloud Mining

Wednesday, March 22, 2023

Berani Kah?

Kah Kah Kah ...

Agak-agak lu orang la... Berani kah pegawai JAS menguatkuasakan arahan dan larangan nih?? Hahaha... Atau balik awal diorang semua... 

Hahahaha

=================
Buat konten video YouTube anda dengan mudah dalam masa 5 minit : https://bit.ly/3KEuTHL
Bisnes Online Guna Whatsapp? Mudahkan proses dengan : https://bit.ly/3Kp3RTD


Jabatan Alam Sekitar (JAS) mengarahkan sebuah ladang kelapa sawit yang mempunyai pertalian dengan kerabat diraja Johor untuk menghentikan kerja tanah dan perladangan selepas dikatakan membuka tanah tanpa kelulusannya.

Dalam jawapan parlimen semalam, Menteri Sumber Asli, Alam Sekitar dan Perubahan Iklim Nik Nazmi Nik Ahmad berkata siasatan jabatan itu mendapati AA Sawit Sdn Bhd telah mula membangunkan ladang di Endau, Johor, tanpa penilaian kesan alam sekitar (EIA) yang diluluskan.

Syarikat itu telah dikeluarkan perintah berhenti kerja di bawah Seksyen 34AA Akta Kualiti Alam Sekeliling 1974, dan disiasat di bawah Seksyen 34A(6) kerana menjalankan aktiviti yang ditetapkan oleh undang-undang tanpa kelulusan EIA.

"Berdasarkan siasatan, syarikat AA Sawit didapati melanggar Akta 127 dengan memulakan pembangunan ladang kelapa sawit di Endau, Johor tanpa kelulusan laporan EIA.

No comments:

Post a Comment

Popular Posts

Freemarket.com Marketplace
468x60 HNTHold HEC Cloud Mining Animated Banner

YouTube Playlist KakiBelasah