VPS Server Pada Harga Rendah

Sponsored

468x60 HNTHold HEC Helium Cloud Mining

Sunday, March 12, 2023

Ada Apa-Apa Ke?

Dalam berita terbaru, Singapura telah menghadiahkan dua lagi kapal peronda kelas Fearless kepada Brunei sebagai sebahagian daripada kerjasama pertahanan dua hala yang telah lama terjalin antara kedua-dua negara Asia Tenggara.


Kedua-dua kapal itu, dinamakan RSS Gallant dan RSS Brave, telah ditauliahkan oleh Tentera Laut Republik Singapura pada akhir 1990-an dan berkhidmat dalam pelbagai operasi selama ini, termasuk misi menentang lanun di Teluk Aden dan operasi bantuan kemanusiaan dan bantuan bencana di Asia Tenggara.

Kapal-kapal tersebut secara rasmi diserahkan kepada Brunei dalam satu majlis yang dihadiri oleh pegawai dari kedua-dua negara. Pemberian kapal-kapal itu dilihat sebagai kesinambungan hubungan pertahanan yang kukuh antara Singapura dan Brunei dan bukti komitmen mereka terhadap keselamatan dan kestabilan serantau.

Dalam ucapannya pada majlis itu, Menteri Pertahanan Singapura Dr. Ng Eng Hen menekankan kepentingan kerjasama pertahanan yang telah lama terjalin antara kedua-dua negara dan melahirkan harapannya agar pemberian RSS Gallant dan RSS Brave akan mengukuhkan lagi perkongsian mereka.

Kapal peronda kelas Fearless ialah kapal yang pantas dan tangkas yang direka untuk misi rondaan pantai dan pengawasan. Ia dilengkapi dengan pelbagai senjata dan penderia, termasuk meriam Oto Melara 76mm dan landasan pendaratan helikopter.

Brunei, sebuah kesultanan kecil yang kaya dengan minyak di pulau Borneo, telah mengembangkan keupayaan pertahanannya sejak beberapa tahun kebelakangan ini sebagai sebahagian daripada usaha untuk memodenkan angkatan tenteranya dan meningkatkan keupayaannya untuk melindungi perairan wilayahnya dan kepentingan ekonomi di rantau ini.

Hadiah RSS Gallant dan RSS Brave dijangka meningkatkan lagi keupayaan keselamatan maritim Brunei dan mengukuhkan keupayaannya untuk bertindak balas terhadap pelbagai cabaran keselamatan di rantau ini, termasuk cetak rompak, penyeludupan, dan keganasan.

=================
Buat konten video YouTube anda dengan mudah dalam masa 5 minit : https://bit.ly/3KEuTHL
Bisnes Online Guna Whatsapp? Mudahkan proses dengan : https://bit.ly/3Kp3RTD

No comments:

Post a Comment

Popular Posts

Freemarket.com Marketplace
468x60 HNTHold HEC Cloud Mining Animated Banner

YouTube Playlist KakiBelasah