VPS Server Pada Harga Rendah

Sponsored

468x60 HNTHold HEC Helium Cloud Mining

Thursday, December 17, 2020

Alhamdulillah... Feri Pulau Pinang Kekal Beroperasi.

126 Tahun dulu Perkhidmatan Feri Pulau Pinang dilancarkan dan dikendalikan dengan baik sepanjang ianya beroperasi oleh Lembaga Pelabuhan Pulau Pinang. Ianya cukup lama, bersejarah dan ikonik. Dalam dunia ni hanya ada 3 sahaja perkhidmatan Feri yang sebegini.

  1. Perkhidmatan Feri Selat Inggeris
  2. Perkhidmatan Feri Hong Kong (Star Ferry : 1888)
  3. Perkhidmatan Feri Pulau Pinang (1894)

Jadi ... memang ianya bersejarah, ikonik dan menjadi tumpuan pelancong... bagi sesiapa yang pernah ke Hong Kong menggunakan feri, pastinya akan teruja bila mendapat pengalaman yang sama ketika menaiki feri Pulai Pinang (Talang, Undan, Rimau dan sebagainya) dari Butterworth, Seberang Prai menuju ke Pulau Pinang.. Boleh lihat Skyline dan bentuk landscape pulau yang seakan sama macam Hong Kong.

Jadi memang tak patutlah ada usaha-usaha dan cadangan bodoh yang nak menamatkan perkhidmatan feri Pulau Pinang yang bertaraf lagenda tu...

Cukup tak patut. Saya berharap agak perkhidmatan feri ini terus kekal selama yang boleh dan diperbaiki perkhidmatannya... 

Malah tidak ketara kalu kita boleh memanfaatkan perkhidmatan feri khas Pulau Pinang untuk pelancongan waktu malam bertemakan "Night View" siap dengan restoran didalamnya berserta dengan mini musical showmanship. Boleh ja caj harga yang berpatutan... malah saya berani jamin akan banyak permintaan sewaan untuk diadakan majlis makan malam, perkahwinan dan jamuan makan.

Percayalah.

No comments:

Post a Comment

Popular Posts

Freemarket.com Marketplace
468x60 HNTHold HEC Cloud Mining Animated Banner

YouTube Playlist KakiBelasah